Jak się odżywiać aby nie dostać anemii

Anemia to przypadłość, która najczęściej dotyka kobiety. Do jej powstawania w dużej mierze przyczynia się fizjologia kobiety, która co miesiąc skazana jest na borykanie się z miesiączką. Na szczęście powstaniu anemii można bardzo skutecznie zapobiec. Wystarczy postawić po prostu na prawidłową dietę, w której nie powinno zabraknąć określonych produktów. Wielu lekarzy oraz dietetyków zaleca tym paniom, które nie chcą paść ofiarą anemii picie soku z buraków, marchwi oraz jabłek. Szklanka świeżego soku z tych owoców i warzyw sprawi, że anemia nie będzie nam już zagrażać. Nie oznacza to jednak, że można zapomnieć o pozostałych istotnych pokarmach. Przede wszystkim w zapobieganiu anemii ogromną rolę odgrywa czerwone mięso. Znajdują się w nim bowiem ogromne ilości nie tylko żelaza, ale również witaminy B12. Żelazo, witaminę B12, ale również duże ilości kwasu foliowego znajdziemy w żółtkach jaj. Trzeba jednak pamiętać, że jaja nie mogą zbyt często gościć w naszym menu z uwagi na dużą zawartość cholesterolu. Koniecznie trzeba również włączyć do swojej diety zielone warzywa. Każdy, kto nie chce aby dopadła go anemia powinien sięgać po szpinak, zieloną sałatę, brukselkę oraz kapustę. Duże znaczenie mają również warzywa strączkowe. Warto sięgać po fasolę, soję oraz groch. Raz na jakiś czas warto sięgnąć również po czekoladę.

Both comments and pings are currently closed.